Titel

Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief.

Schrijver
Taal

Nederlands

Uitgever

Uitgeverij Coutinho b.v., Bussum

Prijs

15,00(Excl. verzendkosten)

Bijzonderheden

2002, Eerste druk (?), 276 pp., paperback, zeer goede staat, als nieuw

Meer info
Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat verschillen in cultuur automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In dit boek wordt een overzicht gegeven van theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in communicatie die daaruit voortvloeien, zowel verbaal als non-verbaal. Uitgangspunt daarbij is een vergelijking van Nederland en Vlaanderen, twee gebieden die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culturen worden vervolgens vergeleken met andere Europese culturen en Aziatische, Arabische en Afrikaanse culturen.

De talrijke voorbeelden en oefeningen in Culturele waarden en communicatie maken je bewust van je eigen cultuur en van de problematiek van interculturele communicatie. Hierdoor leer je de communicatie van andere culturen beter te begrijpen en zelf effectiever intercultureel te communiceren en samen te werken met of leiding te geven aan mensen uit verschillende culturen.

Culturele waarden en communicatie is bedoeld voor iedereen die in zijn opleiding of beroep te maken heeft met mensen van andere cultuurgroepen. Het boek is ook interessant voor professionals die werken in internationaal opererende organisaties en organisaties die met lokale diversiteit te maken hebben. Dit intercultureel management staat centraal in het laatste hoofdstuk, waarin onder andere HRM, conflicthantering en bedrijfsethiek aan de orde komen.
Op de website is ondersteunend materiaal te vinden.

Marie-Thérèse Claes is verbonden aan het Institut Catholique des Haute Etudes Commerciales in Brussel en de Université Catholique de Louvain-la-Neuve, en zij werkte aan de Business Faculty van de Asian University in Thailand.
Marinel Gerritsen is hoogleraar Interculturele Bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen.
Afbeeldingen
Claes, Marie-Therese/ Gerritsen, Marinel - Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief.
Olive books Utrecht

 

Vul uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij boekwinkel Olive books.

Wijzig instellingen
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...

Klik op het witte vierkant hierboven

Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Registreer u vrijblijvend als koper!

Wijzig instellingen
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...

Klik op het witte vierkant hierboven

  • Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld.
  • U handelt deze order direct af met Olive books
  • Na uw bestelling ontvangen u en Olive books een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van Olive books vermeld.
  • De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen.
  • Olive books kan betaling vooraf vragen.
  • Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.

7,6 miljoen boeken

Gebruikt en tweedehands

11100 boekwinkels

Antiquariaten en particulieren