Titel

An application of the American Customer Satisfaction Index Model (ACSIM) in the Nepalese Mobile Phone Sector

Schrijver
Taal

Engels

ISBN

9783668208346

Uitgever

GRIN Verlag

Prijs

25,40(Excl. verzendkosten)

Verzendkosten

€ 2,95

Bijzonderheden

2016 40pp Paperback / softback

Meer info

Annotatie

Research Paper (postgraduate) from the year 2014 in the subject Business economics - Marketing, Corporate Communication, CRM, Market Research, Social Media, grade: B, Maastricht School of Management, course: MBA, language: English, abstract: Nepalese mobile phone market is one of the fast growing bu

Flaptekst

Research Paper (postgraduate) from the year 2014 in the subject Business economics - Offline Marketing and Online Marketing, grade: B, Maastricht School of Management, course: MBA, language: English, abstract: Nepalese mobile phone market is one of the fast growing businesses with the penetration rate of at least 67.92% for GSM mobile services. Mobile phone providers have also been competing to offer dynamic services to customers. By doing this research, it is expected to offer inputs to enhance customer satisfaction with mobile services in Nepal.

The term ¿customer satisfaction¿ has become an emerging issue for academic research as business organizations recognize that customer satisfaction is the only way to win in the given tough competitive business world. The aim of this paper is to measure the antecedents and consequences of overall customer satisfaction with mobile services in Nepal.

This study is probably the first of its kind in Nepal, which uses standard customer satisfaction measures (American customer satisfaction index model, (ACSIM) to examine the customer satisfaction with mobile services. It uses a structured questionnaire to collect the data from 242 young mobile users from two colleges in Nepal. Based on the observation, it is found that the influencing antecedents of customer satisfaction are customer expectation, perceived quality and perceived value. Similarly, it is also found that highly satisfied customers are more likely to repurchase and higher price tolerance to price increases by current mobile services provider or price decreases by rival. The result of this study is more applicable to young adult mobile services market in Nepal rather than to entire mobile subscriber population.

The study reveals that mobile services provider must focus on improving mobile services quality to increase customer satisfaction and customer loyalty. The value of this study is that it uses well known research model to measure customer satisfaction with mobile services in Nepal.

Boekstra Nijverdal

Bij Boekstra koopt u nieuwe boeken tegen de vastgestelde boekenprijs.
Verzendkosten 1,75 euro per zending binnen Nederland, vanaf 19,90 euro GEEN verzendkosten binnen Nederland.
Verzendkosten België 3,95 euro per zending.
Bij bestellingen van 10 euro of minder zijn de verzendkosten hoger; zie vermelding bij het boek.

Speciale verzoeken? Meestal geen punt, vermeld ze in het veld opmerking.

De actuele levertijd kunt u vinden op onze website.

Vul uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij boekwinkel Boekstra.

Wijzig instellingen
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...

Klik op het witte vierkant hierboven

Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Registreer u vrijblijvend als koper!

Wijzig instellingen
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...

Klik op het witte vierkant hierboven

  • Dit boek is nieuw
  • Van toepassing zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden Boekstra
  • Na uw bestelling ontvangen u en Boekstra een bevestiging per e-mail.
  • U handelt deze bestelling rechtstreeks af met Boekstra. In de e-mail staan de naam,adres, woonplaats en telefoonnummer van Boekstra vermeld.
  • Boekstra kan betaling vooraf vragen.
  • De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen.
  • Boekwinkeltjes.nl brengt u en Boekstra uitsluitend tot elkaar en is op generlei wijze verantwoordelijk voor de afwikkeling van deze bestelling.

7,5 miljoen boeken

Gebruikt en tweedehands

11100 boekwinkels

Antiquariaten en particulieren