Titel

Triage / Klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie

Schrijver
Taal

Nederlands

ISBN

9789031384655

Uitgever

Bohn Stafleu van Loghum, Houten, 2e herziene druk, 2010

Prijs

10,00(Excl. verzendkosten)

Bijzonderheden

Paperback, 68 bladzijden

Meer info
Wat is telefonische triage? Hoe laat je telefonisch horen dat je patiëntgericht en niet alleen klachtgericht met de patiënt spreekt? Welke vragen stel je? Hoe schat je de ernst van de situatie in? Waar moet je op letten als je advies geeft? Hoe zorg je ervoor dat het gesprek vlot verloopt en dat het voor de patiënt allemaal te volgen is? Wat zet je in het verslag? Deze vragen staan centraal in dit helder geschreven boek.

In 'Triage, klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie' komen zowel de communicatieve vaardigheden die de triageassistent(e) nodig heeft als de verslaglegging aan bod. Het eerste hoofdstuk behandelt het telefonisch triëren, een betrekkelijk nieuw begrip binnen de gezondheidszorg. Bij telefonische triage gaat het om het bepalen van de mate van urgentie en vervolgens het bepalen van de mate van zorg die moet worden verleend. Hoofdstuk twee gaat over communiceren. De basisvaardigheden van patiëntgericht communiceren worden beschreven en verrijkt met aansprekende voorbeelden. Het derde hoofdstuk gaat over de verslaglegging. In dit hoofdstuk wordt ingegaan op de verschillende doelstellingen van het verslag en wat de doktersassistent (e) in een verslag moet noteren. Bij veel telefoongesprekken is geen noodzaak voor triage, zoals de patiënt die belt voor het maken van een afspraak, het aanvragen van een (herhaal)recept of een verwijsbrief. In het nieuwe, vierde hoofdstuk wordt hierbij stilgestaan en wordt besproken hoe ook die gesprekken op een patiëntvriendelijke en patiëntgerichte wijze kunnen verlopen. Het vijfde en laatste hoofdstuk gaat over het werken met de HAAK-scorelijst. Deze scorelijst is ontwikkeld om de kwaliteit van de telefonische triage en de verslaglegging van de doktersassistent(e) tijdens de gesprekken in de huisartsenpraktijk te kunnen toetsen.
Afbeeldingen
Derkx, Hay, Rooij, Harrie van - Triage / Klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie
Boekenprinses Nuis

Verzending van boeken vindt plaats na ontvangst van de betaling. Ophalen is mogelijk na afspraak.

Wij reageren altijd binnen 24 uur na uw bestelling. Heeft u binnen deze tijd geen reactie ontvangen, dan is onze mail waarschijnlijk in de spambox terecht gekomen.

We verzenden via DPD. De tarieven voor thuisbezorging bedragen € 4,15 voor brievenbuspost, € 6,00 voor pakketten tot 1 kg en € 6,25 voor pakketten van 1 kg tot 10 kg. Voor pakketten is het mogelijk om deze af te halen bij een DPD parcelshop, bij pakketten tot 1 kg bedragen de verzendkosten dan € 5,00 en bij pakketten van meer dan 1 kg bedragen de verzendkosten dan € 5,25. Boeken worden standaard naar het huisadres gezonden, wilt u liever afhalen bij een parcelshop, dan dit graag bij de bestelling aangeven. Meerdere boeken ineens kopen scheelt verzendkosten.

De verzendkosten naar België bedragen € 7,00 thuisbezorgd.
Verzendkosten naar andere landen zijn op aanvraag.

Retourneren is mogelijk binnen 14 dagen. Retourkosten zijn voor eigen rekening.

Vul uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij boekwinkel Boekenprinses.

Wijzig instellingen
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...

Klik op het witte vierkant hierboven

Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Registreer u vrijblijvend als koper!

Wijzig instellingen
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...

Klik op het witte vierkant hierboven

  • Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld.
  • U handelt deze order direct af met Boekenprinses
  • Na uw bestelling ontvangen u en Boekenprinses een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van Boekenprinses vermeld.
  • De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen.
  • Boekenprinses kan betaling vooraf vragen.
  • Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.

7,5 miljoen boeken

Gebruikt en tweedehands

11100 boekwinkels

Antiquariaten en particulieren