Titel
De kunst om dingen gedaan te krijgen / hoe managers hun plannen daadwerkelijk kunnen uitvoeren
Schrijver
Bossidy , Larry . & Ram Charan
Taal
Nederlands
ISBN
9789027484901
Uitgever
Spectrum
Prijs
€ 10,00(Excl. verzendkosten)
Bijzonderheden
2003, Gebonden 312 pag. in goede staat
Meer info
Uitvoeren is niet iets wat je delegeert om je daarna aan ëgrote´ zaken te wijden, maar dient juist tot de kern van je strategie, je doelen en je bedrijfscultuur te behoren.
In De kunst om dingen gedaan te krijgen laten Larry Bossidy en Ram Charan zien welke prioriteiten managers moeten stellen om waar te maken wat ze beloven. Drie processen staan daarbij voorop: strategie, mensen en organisatie. Nieuw in dit boek is de wijze waarop de auteurs deze processen met elkaar verbinden. Het resultaat van hun aanpak is een bedrijf waar management en werknemers één ding uitdragen: waarmaken wat je beloofd hebt.
Larry Bossidy was CEO van General Electric en Honeywell International. Aan het laatste bedrijf is hij nog steeds verbonden.
Ram Charan doceerde aan de Harvard Business School en de Kellog School of Northwestern University. Hij schreef diverse boeken. Hij is zo gewild als consultant dat hij voor een reizend bestaan koos met een kantoor als thuisbasis.
De kunst om dingen gedaan te krijgen is een bestseller in de Verenigde Staten van Amerika en is in een groot aantal landen vertaald.
'Het doel van dit boek is niet om je te vermaken, maar om je iets te leren' - New York Times
'Het nuttigste managementboek dat in jaren geschreven is. Doe jezelf een plezier en koop het!' - Boston Globe
'De kunst om dingen gedaan te krijgen', zo luidt de simpele titel van het boek van Larry Bossidy en Ram Charan. Een titel die direct aangeeft waar het om gaat. De auteurs behandelen oorzaken waarom het stroef kan lopen binnen het bedrijf: dingen die geacht worden te gebeuren, blijven achterwege. Er is 'uitvoeringsdiscipline' nodig. Vervolgens worden er dan tal van aspecten behandeld die de discipline in de weg zitten: het missen van contact met de werkelijkheid, onbegrip, te lage beloning bij goed presteren, niet de juiste mensen op de goede plaats enzovoort. De auteurs geven zeker goede tips, tips waarmee in de praktijk kan worden gewerkt. Anderzijds vallen veel van deze adviezen binnen de categorie 'gezond verstand'. Wie nadenkt over zijn bedrijfsmatig handelen, komt vanzelf tot conclusies die nu door de schrijvers van dit werk getrokken worden. In elk geval zal het boek voor midden- en grotere ondernemers interessant kunnen zijn.
In De kunst om dingen gedaan te krijgen laten Larry Bossidy en Ram Charan zien welke prioriteiten managers moeten stellen om waar te maken wat ze beloven. Drie processen staan daarbij voorop: strategie, mensen en organisatie. Nieuw in dit boek is de wijze waarop de auteurs deze processen met elkaar verbinden. Het resultaat van hun aanpak is een bedrijf waar management en werknemers één ding uitdragen: waarmaken wat je beloofd hebt.
Larry Bossidy was CEO van General Electric en Honeywell International. Aan het laatste bedrijf is hij nog steeds verbonden.
Ram Charan doceerde aan de Harvard Business School en de Kellog School of Northwestern University. Hij schreef diverse boeken. Hij is zo gewild als consultant dat hij voor een reizend bestaan koos met een kantoor als thuisbasis.
De kunst om dingen gedaan te krijgen is een bestseller in de Verenigde Staten van Amerika en is in een groot aantal landen vertaald.
'Het doel van dit boek is niet om je te vermaken, maar om je iets te leren' - New York Times
'Het nuttigste managementboek dat in jaren geschreven is. Doe jezelf een plezier en koop het!' - Boston Globe
'De kunst om dingen gedaan te krijgen', zo luidt de simpele titel van het boek van Larry Bossidy en Ram Charan. Een titel die direct aangeeft waar het om gaat. De auteurs behandelen oorzaken waarom het stroef kan lopen binnen het bedrijf: dingen die geacht worden te gebeuren, blijven achterwege. Er is 'uitvoeringsdiscipline' nodig. Vervolgens worden er dan tal van aspecten behandeld die de discipline in de weg zitten: het missen van contact met de werkelijkheid, onbegrip, te lage beloning bij goed presteren, niet de juiste mensen op de goede plaats enzovoort. De auteurs geven zeker goede tips, tips waarmee in de praktijk kan worden gewerkt. Anderzijds vallen veel van deze adviezen binnen de categorie 'gezond verstand'. Wie nadenkt over zijn bedrijfsmatig handelen, komt vanzelf tot conclusies die nu door de schrijvers van dit werk getrokken worden. In elk geval zal het boek voor midden- en grotere ondernemers interessant kunnen zijn.
bookobook
Dokkum
BookObooK probeert altijd binnen 2 dagen te antwoorden op Uw vraag/bestelling
Het komt echter voor dat U antwoord in Uw spambox terecht komt.
Als U binnen enkele dagen geen antwoord heeft ontvangen,
mag U natuurlijk altijd contact op nemen
(bij voorkeur via de email dit i.v.b. mijn andere werkzaamheden)
- Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld.
- U handelt deze order direct af met bookobook
- Na uw bestelling ontvangen u en bookobook een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van bookobook vermeld.
- De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen.
- bookobook kan betaling vooraf vragen.
- Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.