Titel

De kracht van platformstrategie : het is buigen of barsten

Schrijver
Taal

Nederlands

ISBN

9789024408696

Uitgever

Boom - Amsterdam, 1e druk, 2017.

Prijs

14,00

Bijzonderheden

Hardcover boek, 190pp. - als nieuw ! ( ONGELEZEN )

Meer info
De kracht van platformstrategie gaat over nieuwe manieren om klanten en aanbieders bij elkaar te brengen of om diensten aan te bieden zoals gemeenten of zorginstellingen. Als mensen hun spullen niet meer in winkels kopen en hun hotelkamers niet meer bij de traditionele hotels boeken, hoe zorg je er als aanbieder dan voor dat jouw producten en diensten gevonden/gekocht worden?
Nieuwe toetreders zoals Alibaba, Uber, Etsy en AirBnB baseren hun businessmodel op nieuwe tweeweg platformstrategieën, die leveranciers met hun klanten verbinden. Hun businessmodel is niet gebaseerd op transactiewinsten, maar op die van aantrekkelijkheid, service en relevantie voor de markt. Netwerkkansen worden zo ten volle benut.
In dit boek geeft Molenaar inzicht in de platformstrategie van deze nieuwe toetreders. Een kans voor bestaande bedrijven, winkels, gemeenten, zorginstellingen etc. om opnieuw hun strategie te bepalen. Essentieel om de toekomst van uw eigen organisatie veilig te stellen!
Cor Molenaar is Buitengewoon Hoogleraar eMarketing aan de RSM/ErasmusUniversiteit en bestudeert vooral het menselijk gedrag beïnvloed door de toepassing en adoptie van technologie. Zijn vorige boeken, o.a.: Het einde van de Massamarketing en Het einde van winkels? waren spraakmakend en van hoge voorspellende waarde //

Recensie(s) :
De auteur beschrijft de gevolgen van huidige ontwikkelingen met betrekking tot het 'vinden van klanten'. Nieuwe bedrijven werken nu via zogenoemde 'online platforms' houden geen voorraden meer aan. Hoewel ze geen magazijnen beheren en geen winkels bezitten, zijn het beursgenoteerde bedrijven. Er is nu een ander spel gaande, waarbij klanten actief zoeken naar producten en bedrijven, een spel ook waarbij de sociale media een rol spelen, digitale marktplaatsen en online en gedragsgestuurde marketing. De auteur spreekt over éénwegplatformen, tweewegplatformen en multidimensionale platformen (platformen zijn ontmoetingsplaatsen). Hierbij gelden data als basis voor nieuwe structuren. Facebook is een voorbeeld van zo'n platform. De auteur stelt dat de macht verschoven is van aanbieder naar vrager. Geschreven voor gevorderde marketeers, ICT'ers en (nieuwe) economen. Het werk is belangrijk en draagt bij aan inzicht in nieuwe ontwikkelingen en geeft aan waar klant en leverancier staan. Voorzien van enkele afbeeldingen en figuren in zwart-wit en een overzicht van geraadpleegde literatuur. Interessant (beeldvormend) maar niet gemakkelijk.
Maaszicht Maasbracht

* * O P G E L E T - B E S P A A R - P O R T O * *
In Nederland en België vanaf € 30,- GÉÉN portokosten!

Betaling na ontvangst boeken!

Betaling via PayPal is mogelijk!

SNELLE LEVERING 1 tot 2 WERKDAGEN!

PORTOKOSTEN:

NEDERLANDSE ZENDINGEN via postNL aan Nederlandse tarieven.
Boek tot 350 gram 3.84 euro
Boek boven de 350 gram 4.50 euro
Dik boek dat niet door de brievenbus kan 6.25 euro //

BELGISCHE ZENDINGEN via Bpost aan Belgische tarieven
Boek tot 350 gram 3.50 euro
Boek boven 350 gram 5.80 euro
Dik boek dat niet door de brievenbus kan 7.70 euro

ANDERE LANDEN OP AANVRAAG.

Boeken altijd degelijk en professioneel verpakt.

Vul uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij boekwinkel Maaszicht.

Wijzig instellingen
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...

Klik op het witte vierkant hierboven

Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Registreer u vrijblijvend als koper!

Wijzig instellingen
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...

Klik op het witte vierkant hierboven

  • Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld.
  • U handelt deze order direct af met Maaszicht
  • Na uw bestelling ontvangen u en Maaszicht een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van Maaszicht vermeld.
  • De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen.
  • Maaszicht kan betaling vooraf vragen.
  • Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.

7,6 miljoen boeken

Gebruikt en tweedehands

11100 boekwinkels

Antiquariaten en particulieren