Titel

Hoe zal ik het Zeggen Lastige Gesprekken op het Werk

Schrijver
Taal

Nederlands

Uitgever

Tuema

Prijs

12,50(Excl. verzendkosten)

Bijzonderheden

Paperback Als nieuw

Meer info
Verplichte kost voor elke leidinggevende. - Voor iedereen die moeilijke gesprekken moet voeren - Voor op het werk en thuis - Bevat veel praktische oefeningen Vaak zien we op tegen het vertellen van slecht nieuws. Of het nu gaat om een klein probleem of om een keihard ontslag. We vinden deze gesprekken moeilijk, omdat er altijd emoties loskomen: schuldgevoel, medelijden of lang ingehouden ergernis. De boodschap die je in je hoofd had, komt door al die gevoelens slecht over. Beide partijen voelen zich na afloop ontdaan, onbegrepen of onbevredigd. De boodschap overbrengen Als je dit boek aandachtig leest en oefent met de opgaven, leer je je emoties beter hanteren. Je kunt je beter concentreren op de boodschap die je wilt overbrengen. Dit is ook precies wat je gesprekspartner wil. Die zit helemaal niet te wachten op jouw gevoelens. Degene tegenover je zoekt allereerst duidelijkheid en onmiddellijk daarna begrip voor zijn emoties. Moeilijke gesprekken Hoe zal ik het zeggen? is vooral geschreven voor moeilijke gesprekken in werksituaties, zoals slechtnieuwsgesprekken, functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken. Maar het boek is ook prima bruikbaar in privésituaties: de techniek voor het slechtnieuwsgesprek geldt daar immers net zo.


Toon minder


Recensie(s)




In vergelijking met de uitgave van 2007 is deze herziene uitgave op inhoud niet veranderd. Er zijn geen nieuwe inhoudelijke toevoegingen of veranderingen aangebracht dan enige arceringen. Oefeningen, antwoorden van die oefeningen, checklijsten zijn met een achtergrondkleurtje naar voren gehaald en hier en daar staat een nieuwe illustratie. Opvallend is dat de formulering van 'U' is veranderd in 'jij'. Het is dus meer een aanpassing naar vorm dan naar inhoud. Maar zo dat geen andere aanschaf nodig is. Het gaat over lastige gesprekken vooral op het werk. Een handzaam boekje waar de belangrijkste communicatieve regels in staan vermeld. Het zijn de slechtnieuwsgesprekken, de functioneringsgesprekken, beoordelingsgesprekken en lastige situaties waarin je terecht kunt komen. De tekst is geschreven vanuit de positie van diegene die het gesprek voert, dus die de leiding heeft, maar het lijkt ook nuttig dat degene die onderwerp is van het gesprek ook op de hoogte is van de inhoud van dit boekje om zich beter te kunnen verhouden in dit soort van belangrijke gesprekken. Een hoofdstuk over ontslaggesprekken zou wenselijk zijn, gezien de huidige actualiteit. Voor managers.
Ab antiquarimaat Amersfoort

 

Vul uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij boekwinkel Ab antiquarimaat.

Wijzig instellingen
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...

Klik op het witte vierkant hierboven

Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Registreer u vrijblijvend als koper!

Wijzig instellingen
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...

Klik op het witte vierkant hierboven

  • Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld.
  • U handelt deze order direct af met Ab antiquarimaat
  • Na uw bestelling ontvangen u en Ab antiquarimaat een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van Ab antiquarimaat vermeld.
  • De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen.
  • Ab antiquarimaat kan betaling vooraf vragen.
  • Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.

7,5 miljoen boeken

Gebruikt en tweedehands

11000 boekwinkels

Antiquariaten en particulieren