Titel
Open 13 De opkomst van informele media / hoe zoekmachines, weblogs en YouTube de publieke meningsvorming veranderen
Schrijver
Marchart, O. H. Jenkins G. Lovink R. Grusin R. Rogers
Taal
Nederlands
ISBN
9789056626037
Uitgever
nai010 uitgevers/publishers
Prijs
€ 12,00(Excl. verzendkosten)
Bijzonderheden
2007, 176pp, Paperback / softback
Meer info
schoon en compleet, br ievenbu sp ost
Auteur
O. Marchart Liesbeth Melis
Co-auteur
Richard Crusin
Redactie
Jorinde Seijdel
Overige betrokkenen
Jorinde Seijdel Oliver Marchart Maaike Post
Soort
Met illustraties
Taal
Nederlands
Vertaald uit het
Nederlands
Afmetingen
240x241x171 mm
Gewicht
557,00 gram
Druk
1
ISBN10
9056626035
ISBN13
9789056626037
Je vindt dit boek in
Categorieën
Studie & Management Kunst & Cultuur Kunstbeleid, bibliotheek- & archiefmanagement
Studie & Management Mens & Maatschappij Maatschappelijk
Kunst, Fotografie & Architectuur Kunstgeschiedenis & Theorieën
Specialisme
Kunsttheorie
Nieuw of tweedehands
Tweedehands
Recensie
Met recensie
Studie of Management
Studieboek
Open is een cahier dat gewijd is aan kunst en de publieke ruimte. Het bevat diverse geillustreerde artikelen die vaak gewijd zijn aan de nieuwste ontwikkelingen binnen de terreinen waar kunst zich begeeft. Internet en de mogelijkheden die internet biedt, spelen daarbij vaak een belangrijke rol. Dit nummer is gewijd aan de rol die de informele media speelt binnen de publieke sfeer. Wat zijn de gevolgen van blogging, internetplatforms en de nieuwe communicatiemogelijkheden voor onze samenleving? Negen verschillende auteurs (onderzoekers, kunstenaar, wetenschapper, media-theoreticus) stellen vanuit verschillende achtergronden aspecten van deze vragen aan de orde. Dit levert zeer actuele artikelen op die een aanzet vormen tot gedachten en conclusies over de gevolgen van rol die de informele media spelen in onze samenleving. Voor de geinteresseerde in hedendaagse kunst, nieuwe media, sociologie. Op www.opencahier.nl is meer informatie te vinden over de inhoud van dit en vorige nummers.
Redactie/AD
Samenvatting
De media waarmee nieuws en kennis worden vergaard en uitgewisseld zijn sterk uitgebreid. Weblogs, geavanceerde zoekmachines, fenomenen als Second Life, MySpace, Hyves, Flickr en YouTube bieden nieuwe communicatiemogelijkheden, sociale netwerken en platforms voor publiek debat. Het gaat om informele media die grotendeels worden geprogrammeerd, ingevuld en uitgezonden door de gebruiker. Dit in tegenstelling tot conventionele media als televisie en pers, die meer institutioneel bepaald worden. In dit nummer wordt onderzocht wat hiervan de implicaties zijn voor de publieke sfeer.
Auteur
O. Marchart Liesbeth Melis
Co-auteur
Richard Crusin
Redactie
Jorinde Seijdel
Overige betrokkenen
Jorinde Seijdel Oliver Marchart Maaike Post
Soort
Met illustraties
Taal
Nederlands
Vertaald uit het
Nederlands
Afmetingen
240x241x171 mm
Gewicht
557,00 gram
Druk
1
ISBN10
9056626035
ISBN13
9789056626037
Je vindt dit boek in
Categorieën
Studie & Management Kunst & Cultuur Kunstbeleid, bibliotheek- & archiefmanagement
Studie & Management Mens & Maatschappij Maatschappelijk
Kunst, Fotografie & Architectuur Kunstgeschiedenis & Theorieën
Specialisme
Kunsttheorie
Nieuw of tweedehands
Tweedehands
Recensie
Met recensie
Studie of Management
Studieboek
Open is een cahier dat gewijd is aan kunst en de publieke ruimte. Het bevat diverse geillustreerde artikelen die vaak gewijd zijn aan de nieuwste ontwikkelingen binnen de terreinen waar kunst zich begeeft. Internet en de mogelijkheden die internet biedt, spelen daarbij vaak een belangrijke rol. Dit nummer is gewijd aan de rol die de informele media speelt binnen de publieke sfeer. Wat zijn de gevolgen van blogging, internetplatforms en de nieuwe communicatiemogelijkheden voor onze samenleving? Negen verschillende auteurs (onderzoekers, kunstenaar, wetenschapper, media-theoreticus) stellen vanuit verschillende achtergronden aspecten van deze vragen aan de orde. Dit levert zeer actuele artikelen op die een aanzet vormen tot gedachten en conclusies over de gevolgen van rol die de informele media spelen in onze samenleving. Voor de geinteresseerde in hedendaagse kunst, nieuwe media, sociologie. Op www.opencahier.nl is meer informatie te vinden over de inhoud van dit en vorige nummers.
Redactie/AD
Samenvatting
De media waarmee nieuws en kennis worden vergaard en uitgewisseld zijn sterk uitgebreid. Weblogs, geavanceerde zoekmachines, fenomenen als Second Life, MySpace, Hyves, Flickr en YouTube bieden nieuwe communicatiemogelijkheden, sociale netwerken en platforms voor publiek debat. Het gaat om informele media die grotendeels worden geprogrammeerd, ingevuld en uitgezonden door de gebruiker. Dit in tegenstelling tot conventionele media als televisie en pers, die meer institutioneel bepaald worden. In dit nummer wordt onderzocht wat hiervan de implicaties zijn voor de publieke sfeer.
Afbeeldingen
Kautskie
Groningen
belangrijke mededeling: mijn e-mail heeft grote problemen met hotmail (en outlook) adressen, kijk vooral in uw spamfolder voor mijn antwoordmail! mijn e-mail adres is: kautskie@online.nl
- Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld.
- U handelt deze order direct af met Kautskie
- Na uw bestelling ontvangen u en Kautskie een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van Kautskie vermeld.
- De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen.
- Kautskie kan betaling vooraf vragen.
- Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.