Titel
De Blauwe Oceaan
Schrijver
Chan Kim / Mauborgne Renee
Taal
Nederlands
Uitgever
Bisiness Contact Amsterdam
Prijs
€ 17,50(Excl. verzendkosten)
Bijzonderheden
Paperback Als nieuw
Meer info
HERZIENE EDITIE MET NIEUW VOORWOORD EN DRIE EXTRA HOOFSTUKKEN
Zelden sloeg een managementtheorie zo snel aan als De blauwe oceaan. Al tien jaar is het een begrip onder managers, ondernemers en marketeers.
Wereldwijd werden maar liefst ruim 3,5 miljoen exemplaren verkocht.
In dit strategisch meesterwerk beargumenteren Kim en Mauborgne dat hevige concurrentie slechts leidt tot een bloedrode oceaan van
rivalen die vechten om een almaar krimpende winstmarge. Zich baserend op een uitgebreide studie onder 150 bedrijven, pleiten zij voor
de creatie of ontdekking van een nieuwe, onontgonnen markt: de blauwe oceaan.
Recensie(s)
De auteurs richten zich tegen de gangbare manier van concurrentie bedrijven. Ze stellen dat het geen zin meer heeft om concurrenten aan te pakken met lage prijzen, een overvloed aan vestigingen of andere agressieve methoden. Immers, de markt is overvol en volgens die reguliere methoden bereik je slechts dat de winst kleiner uitvalt. Beter is het om te komen tot het creëren van nieuwe markten, een nieuwe vraag en derhalve nieuwe groei. Die methode noemen de auteurs de Blauwe Oceaan. Aangeraden wordt naar perspectieven te kijken en niet naar cijfers. Kortom: een alternatieve, creatieve en nogal 'zachte' aanpak. Maar in beginsel schuilt er veel waarheid in deze visie. De afgelopen decennia concurreerden de ondernemingen elkaar kapot. Dat is een heilloze weg. Dit goed leesbare boek bevat tal van heel bruikbare suggesties, nieuwe invalshoeken en een frisse concurrentieaanpak. Deze nieuwe strategie zou een kans moeten krijgen. Voor een redelijk omvangrijke doelgroep van middelgrote en grotere ondernemers. In deze zestiende druk zijn twee hoofdstukken toegevoegd en een hoofdstuk is uitgebreid.
Zelden sloeg een managementtheorie zo snel aan als De blauwe oceaan. Al tien jaar is het een begrip onder managers, ondernemers en marketeers.
Wereldwijd werden maar liefst ruim 3,5 miljoen exemplaren verkocht.
In dit strategisch meesterwerk beargumenteren Kim en Mauborgne dat hevige concurrentie slechts leidt tot een bloedrode oceaan van
rivalen die vechten om een almaar krimpende winstmarge. Zich baserend op een uitgebreide studie onder 150 bedrijven, pleiten zij voor
de creatie of ontdekking van een nieuwe, onontgonnen markt: de blauwe oceaan.
Recensie(s)
De auteurs richten zich tegen de gangbare manier van concurrentie bedrijven. Ze stellen dat het geen zin meer heeft om concurrenten aan te pakken met lage prijzen, een overvloed aan vestigingen of andere agressieve methoden. Immers, de markt is overvol en volgens die reguliere methoden bereik je slechts dat de winst kleiner uitvalt. Beter is het om te komen tot het creëren van nieuwe markten, een nieuwe vraag en derhalve nieuwe groei. Die methode noemen de auteurs de Blauwe Oceaan. Aangeraden wordt naar perspectieven te kijken en niet naar cijfers. Kortom: een alternatieve, creatieve en nogal 'zachte' aanpak. Maar in beginsel schuilt er veel waarheid in deze visie. De afgelopen decennia concurreerden de ondernemingen elkaar kapot. Dat is een heilloze weg. Dit goed leesbare boek bevat tal van heel bruikbare suggesties, nieuwe invalshoeken en een frisse concurrentieaanpak. Deze nieuwe strategie zou een kans moeten krijgen. Voor een redelijk omvangrijke doelgroep van middelgrote en grotere ondernemers. In deze zestiende druk zijn twee hoofdstukken toegevoegd en een hoofdstuk is uitgebreid.
- Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld.
- U handelt deze order direct af met Ab antiquarimaat
- Na uw bestelling ontvangen u en Ab antiquarimaat een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van Ab antiquarimaat vermeld.
- De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen.
- Ab antiquarimaat kan betaling vooraf vragen.
- Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.