Titel
Lichaamstaal Niet- Verbaal communiseren
Schrijver
Nijssen Andre
Taal
Nederlands
Uitgever
Nelissen Baarn
Prijs
€ 22,50(Excl. verzendkosten)
Bijzonderheden
paperback in goede staat
Meer info
Lichaamstaal" is een nuttig instrument voor een betere communicatie in het dagelijkse leven en in het beroep. In onderhandelingen, maar ook in vergaderingen en bij functioneringsgesprekken is kennis van deze materie een absolute noodzaak. Niet alleen managers communiceren dagelijks. Ook voor al wie serieuze waarnemer wil zijn en wil weten hoe onbewust gevoelens worden opgewekt waardoor iemand tot een bepaald type van gedrag komt, is kennis van lichaamstaal onontbeerlijk. Het boek geeft u de basis van de lichaamstaal, van de niet-verbale communicatie. Het gaat dieper in op een paar specifieke aspecten zoals de lichaamstaal van een groep, de hoffelijkheidssignalen tussen man en vrouw, de lichaamstaal van kinderen en lichaamstaal in de gezondheidszorg. Voor wie de lichaams taal begrijpt, worden gedragspatronen duidelijker herkenbaar en begrijpen we wat zich bij anderen onder de oppervlakte afspeelt als we hen ontmoeten en op elkaar inwerken. 1O1 foto's met verklarende onderschiften illus
Recensie(s)
Dit boekje over niet-verbaal communiceren is vooral geschreven voor de commerciële manager. De auteur is een ervaren manager. In onderhandelingen, in vergaderingen, bij functionerings- en correctiegesprekken en in elk intermenselijk contact is kennis van dit onderwerp zeer belangrijk. Er wordt ook steeds meer aandacht gegeven aan de emotionele kant van het communiceren en de emotionele kwaliteit van de persoon. Veel mensen zijn onbekend met lichaamstaal. In de opvoeding zou daar eens aandacht aan gegeven moeten worden; een apart hoofdstuk gaat dan ook over lichaamstaal bij kinderen. Gebaren, lichaamsbewegingen, houdingen van armen en benen, het plaatsen van de voeten, de oogopslag, de stem en dergelijke worden onbewust, maar open en eerlijk uitgedrukt en zijn van grote invloed op de kwaliteit, de expressiviteit en de creativiteit van het gesprek. Dit boekje staat vol instructies met heel veel sprekende zwart-witfoto's die de tekst verduidelijken. Mooi verzorgd boekwerk, gedrukt op glanzend papier. Aanbevolen voor het bedrijfs- en zakenleven maar ook voor andere beroepsgroepen.
Recensie(s)
Dit boekje over niet-verbaal communiceren is vooral geschreven voor de commerciële manager. De auteur is een ervaren manager. In onderhandelingen, in vergaderingen, bij functionerings- en correctiegesprekken en in elk intermenselijk contact is kennis van dit onderwerp zeer belangrijk. Er wordt ook steeds meer aandacht gegeven aan de emotionele kant van het communiceren en de emotionele kwaliteit van de persoon. Veel mensen zijn onbekend met lichaamstaal. In de opvoeding zou daar eens aandacht aan gegeven moeten worden; een apart hoofdstuk gaat dan ook over lichaamstaal bij kinderen. Gebaren, lichaamsbewegingen, houdingen van armen en benen, het plaatsen van de voeten, de oogopslag, de stem en dergelijke worden onbewust, maar open en eerlijk uitgedrukt en zijn van grote invloed op de kwaliteit, de expressiviteit en de creativiteit van het gesprek. Dit boekje staat vol instructies met heel veel sprekende zwart-witfoto's die de tekst verduidelijken. Mooi verzorgd boekwerk, gedrukt op glanzend papier. Aanbevolen voor het bedrijfs- en zakenleven maar ook voor andere beroepsgroepen.
- Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld.
- U handelt deze order direct af met Ab antiquarimaat
- Na uw bestelling ontvangen u en Ab antiquarimaat een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van Ab antiquarimaat vermeld.
- De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen.
- Ab antiquarimaat kan betaling vooraf vragen.
- Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.