Titel
De ziel van de zaak. Principes van non-lineair management
Schrijver
Grunwald, Dolf H.
Taal
Nederlands
ISBN
9789067898669
Uitgever
Addison Wesley Longman
Prijs
€ 15,00(Excl. verzendkosten)
Bijzonderheden
1999, 293 pp., hardcover. NIEUWSTAAT
Meer info
Absolute nieuwstaat.
Organisatie worden gemaakt door mensen. Maar hoe vaak wordt daar ook werkelijk rekening mee gehouden? Hoe vaak zijn niet kengetallen, 'harde' winstcijfers en andere kwantitatieve gegevens veel doorslaggevender? Terwijl resultaten en cijfers voortkomen uit processen tussen mensen. Daarom is er méér dan cijfers alleen: het succes van een onderneming is ook af te meten aan de mate waarin managers en medewerkers in staat zijn hun creatief vermogen heel concreet aan te spreken. De ziel van de zaak beschrijft waarom en hoe het enorme potentieel aan creativiteit dat door management en medewerkers in organisaties worden ingebracht, effectief aangestuurd kan worden. De eerste twee delen beschrijven aan welke eisen organisatie en management moeten voldoen om creativiteit tot ontplooiing te laten komen. Het derde deel geeft toepassingen op ondernemingsfuncties (verkoop, personeelsbeleid, marketing). Het vierde en vijfde deel behandelen de onderneming als organisme, met instincten, behoefte en motivatie-patronen. Het boek wordt afgesloten met instrumenten, checklisten en oefenstof die behulpzaam kunnen zijn in de praktijk. Want uiteindelijk gaat het erom dat enorme potentieel aan creativiteit ook daadwerkelijk te activeren en te managen.
Organisatie worden gemaakt door mensen. Maar hoe vaak wordt daar ook werkelijk rekening mee gehouden? Hoe vaak zijn niet kengetallen, 'harde' winstcijfers en andere kwantitatieve gegevens veel doorslaggevender? Terwijl resultaten en cijfers voortkomen uit processen tussen mensen. Daarom is er méér dan cijfers alleen: het succes van een onderneming is ook af te meten aan de mate waarin managers en medewerkers in staat zijn hun creatief vermogen heel concreet aan te spreken. De ziel van de zaak beschrijft waarom en hoe het enorme potentieel aan creativiteit dat door management en medewerkers in organisaties worden ingebracht, effectief aangestuurd kan worden. De eerste twee delen beschrijven aan welke eisen organisatie en management moeten voldoen om creativiteit tot ontplooiing te laten komen. Het derde deel geeft toepassingen op ondernemingsfuncties (verkoop, personeelsbeleid, marketing). Het vierde en vijfde deel behandelen de onderneming als organisme, met instincten, behoefte en motivatie-patronen. Het boek wordt afgesloten met instrumenten, checklisten en oefenstof die behulpzaam kunnen zijn in de praktijk. Want uiteindelijk gaat het erom dat enorme potentieel aan creativiteit ook daadwerkelijk te activeren en te managen.
Afbeeldingen
boekmakelaar
Maastricht
Betaling met paypal is mogelijk.
Afhalen van boeken in overleg.
Na één dag geen antwoord, kijk dan in je spambox.
- Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld.
- U handelt deze order direct af met boekmakelaar
- Na uw bestelling ontvangen u en boekmakelaar een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van boekmakelaar vermeld.
- De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen.
- boekmakelaar kan betaling vooraf vragen.
- Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.