Titel

On Target, organizing and executing the Strategic Air Campaign against Iraq, The USAF in the Persian Gulf War

Schrijver
Taal

Engels

Uitgever

Air Force and Museums Program United States Air Force, Washington DC 2002

Prijs

19,95(Excl. verzendkosten)

Bijzonderheden

softcover, 385 pgs, geill. met zw.w foto's Vz. kn. v.a. Eur 3,80

Meer info
- The author describes not only the outstanding performance of USAF men and machines but also the difficulties and complexities of coordinating the many elements of air and staff operations. Among these were the complex coordination of the fighters with their tankers, the speedy transmission of data from the allseeing eyes of AWACS and JSTARS aircraft, the multiple bomb runs over chemical and biological warfare bunkers, and the shortcomings of certain types of intelligence. All these factors impacted on mission effectiveness. The author also diagrams how outside influences-political pressure from neutrals, such as the Israelis, and from public news media-can affect the direction of the bombing effort.
Although this account of the air campaign in the Persian Gulf concentrates on the operational history of a six-week war, it also places that war into its larger political and military context, especially in its tale of the interplay between the U.S. military and civilian leadership. It illustrates, with reference to actual missions, the operational advantages of stealth fighter bombers as well as their vulnerabilities.
Davis presents the reader with a detailed account of one of the USAF's most important air operations in the last half of the twentieth century. In the decade after the conclusion of the Gulf War, the pattern of strategic air operations against Iraq became the template for USAF operations over Bosnia and during the air war over Serbia and, most recently, in Afghanistan as well. In planning for air operations in the Balkans, USAF officers were strongly influenced by John A. Warden's methodology and ideology with its emphasis on centers of gravity and strikes on leadership targets. Stealth air combat operations, inaugurated en masse in the Gulf War, became even more prevalent with the introduction of the B-2 bomber. Likewise, the use of precision weapons grew. The aversion of western democracies to both military and civilian casualties and their effect on targeting, tactics, and strategy first encountered over Iraq became more pronounced in subsequent conflicts-as did the continuing challenge in matching accurate intelligence to precision weapons.
- Dr. Richard G. Davis, joined the USAF history program in 1980, transferring to the Air Staff History Branch in 1985 and to the Histories Division in 1990. He has published several articles on World War II strategic bombing and a military biography on one of the USAF's leading practitioners of strategic bombing, General Carl A. Spaatz

-Verzendkosten NL Eur 7,50 (Track& Trace, verzekerd, handtekening vr ontvangst)
Afbeeldingen
Davis, Richard, G. - On Target, organizing and executing the Strategic Air Campaign against Iraq, The USAF in the Persian Gulf War
DRG Velp

Airwar & Market Garden Battlefieldtours, boeken & DVD, publicaties, onderzoek, lezingen op gebied van Krijgsgeschiedenis mn. WO2, Luchtoorlog '40-'45, Market Garden '44,

NU 10-20% KORTING OP ALLE OSPREY SOFTCOVER BOEKJES!!!!

Vul uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij boekwinkel DRG.

Wijzig instellingen
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...

Klik op het witte vierkant hierboven

Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Registreer u vrijblijvend als koper!

Wijzig instellingen
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...

Klik op het witte vierkant hierboven

  • Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld.
  • U handelt deze order direct af met DRG
  • Na uw bestelling ontvangen u en DRG een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van DRG vermeld.
  • De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen.
  • DRG kan betaling vooraf vragen.
  • Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.

7,5 miljoen boeken

Gebruikt en tweedehands

11100 boekwinkels

Antiquariaten en particulieren