Titel
Amsterdam Brussel, De historie van de Benelux treinen
Schrijver
Koelewijn, Cock
Taal
Nederlands
ISBN
9789083003313
Uitgever
Uitgeverij Uquilair BV
Prijs
€ 40,00
Bijzonderheden
2019, gebonden, gekartonneerd, 368 pp, honderden afbeeldingen, 30,5 x 24 cm, nieuwstaat
Meer info
De historie van de Benelux-treinen
“Amsterdam – Brussel. De historie van de Benelux-treinen” is de titel van de nieuwste uitgave van Uitgeverij Uquilair over de geschiedenis van deze internationale treinverbinding in de periode 1937 tot en met 2018.
In tien hoofdstukken beschrijft auteur Cock Koelewijn de eerste plannen en voorbereiding van de elektrische treinverbinding tussen de Nederlandse en Belgische hoofdsteden, de elektrificatie van het grensbaanvak Roosendaal – Essen, de blauwe Benelux-Hondekoptreinstellen, de ontwikkelingen in de jaren zestig, de komst van het nieuwe materieel in 1974 en 1986, de plannen voor de Fyra en de HSL en de verhuizing van de Benelux-verbinding naar de HSL in 2018.
Daarnaast bevat het 368 pagina’s tellende boek vijf hoofdstukken over de diverse materieeltypen die sinds 1957 in de Benelux-dienst hebben gereden en zes bijlagen over onder andere de spanningssluis bij Roosendaal, de dienstregeling, treinnummers en de Benelux Tourrail-kaart. Verder zijn een uitgebreid notenapparaat en een literatuurlijst opgenomen.
Het boek telt enkele honderden afbeeldingen, de meeste in kleur en voor het merendeel niet eerder gepubliceerd, van officiële stukken, de opening van de verbinding in 1957, de ontwikkeling en bouw van het materieel, treinstellen,
“Amsterdam – Brussel. De historie van de Benelux-treinen” is de titel van de nieuwste uitgave van Uitgeverij Uquilair over de geschiedenis van deze internationale treinverbinding in de periode 1937 tot en met 2018.
In tien hoofdstukken beschrijft auteur Cock Koelewijn de eerste plannen en voorbereiding van de elektrische treinverbinding tussen de Nederlandse en Belgische hoofdsteden, de elektrificatie van het grensbaanvak Roosendaal – Essen, de blauwe Benelux-Hondekoptreinstellen, de ontwikkelingen in de jaren zestig, de komst van het nieuwe materieel in 1974 en 1986, de plannen voor de Fyra en de HSL en de verhuizing van de Benelux-verbinding naar de HSL in 2018.
Daarnaast bevat het 368 pagina’s tellende boek vijf hoofdstukken over de diverse materieeltypen die sinds 1957 in de Benelux-dienst hebben gereden en zes bijlagen over onder andere de spanningssluis bij Roosendaal, de dienstregeling, treinnummers en de Benelux Tourrail-kaart. Verder zijn een uitgebreid notenapparaat en een literatuurlijst opgenomen.
Het boek telt enkele honderden afbeeldingen, de meeste in kleur en voor het merendeel niet eerder gepubliceerd, van officiële stukken, de opening van de verbinding in 1957, de ontwikkeling en bouw van het materieel, treinstellen,
- Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld.
- U handelt deze order direct af met De3baarsjes
- Na uw bestelling ontvangen u en De3baarsjes een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van De3baarsjes vermeld.
- De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen.
- De3baarsjes kan betaling vooraf vragen.
- Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.